Auto Europe

  • BELGIË
  • NL
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    EUROPCAR AUTO HUREN
    TIJDENS COVID-19

    • 9.2
    • 9.1
    • 9.6
    • 9.7
    • Algehele waardering
    • De baliemedewerkers
    • Staat van de auto
    • Service bij het inleveren
    October 07
    Top!
    September 11
    Goede prijs/kwaliteit, recente wagens
    August 13
    heel goede en correcte service. Na een enorm negatieve ervaring bij een ander bedrijf ben ik opnieuw gerust om een auto te huren in het buitenland.
    Meer lezen

    Maatregelen voor uw veiligheid en gezondheid voor uw autohuur bij Europcar gedurende covid-19

    Europcar Autoverhuur tijdens COVID-19 via Auto EuropeIn 1949 werd in Parijs het autoverhuurbedrijf Europcar Mobility Group opgericht door Raoul-Louis Mattei, toen nog onder de naam “The Automobile Subscription”. Pas in 1951 werd het merk “Europcar” geïntroduceerd. Het hoofdkantoor van de Europcar Mobility Group bevindt zich in Frankrijk. Met meer dan 60 jaar ervaring is Europcar wereldwijd maar vooral in Europa een van de meest toonaangevende en bekende autoverhuurbedrijven binnen de autoverhuurbranche. Het bedrijf heeft bedrijfs- en franchise locaties en diverse samenwerkingsverbanden in meer dan 100 landen waarbij de belangrijkste afzetmarkten Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje, Frankrijk, Portugal, België, Oostenrijk, en Australië en Nieuw-Zeeland zijn. Dankzij de uitgebreide expertise van Europcar en een groot wagenpark van meer dan 200.000 voertuigen kan aan alle wensen en behoeften van al zijn klanten worden voldaan.

    Auto Europe is opgericht in 1954 en met meer dan 60 jaar ervaring als een autoverhuurmakelaar bieden wij onze klanten huurauto’s aan voor de laagste prijzen. Bovendien bieden wij de beste klantenservice zowel voor en tijdens de autohuur als erna. Doordat wij samenwerken met tal van lokale en internationale autoverhuurbedrijven wereldwijd, heeft u keuze uit meer dan 24.000 ophaal- en inleverlocaties in meer dan 180 landen. Europcar is een gewaardeerd partner van ons en daarom garanderen wij een veilige en betrouwbare autohuur bij Europcar tijdens het Coronavirus. U kunt uw huurauto eenvoudig online boeken via de zoekmachine op onze website of neem telefonisch contact op met onze huurspecialisten via +49 89 412 07 250 voor hulp bij het boeken of voor eventuele vragen.

    Autohuur bij Europcar - veiligheidsmaatregelen om klanten tegen het coronavirus te beschermen

    Een van de doelen van Europcar tijdens deze wereldwijde Coronacrisis is het leveren van een essentiële service, namelijk een bijdrage leveren aan het veilig vervoeren van zowel mensen als goederen zoals voedsel en medicijnen. Het bedrijf ziet een toename in de vraag naar passagiersauto’s die een alternatief lijken te zijn voor het openbaar vervoer en in de vraag naar transportbusjes die door bedrijven uit diverse sectoren worden gebruikt voor het leveren van goederen en diensten. Juist in deze tijd wilt Europcar zijn diensten op een veilige en flexibele manier aanbieden aan zijn klanten.

    Reinigingsbeleid en procedures

    De veiligheid van zijn personeel en zijn klanten staat voorop bij Europcar. Ze werken daarom samen met toonaangevende autofabrikanten om zo maximale kwaliteit en veiligheid te kunnen leveren. De huurauto’s zijn om die reden gemiddeld maar tussen de vier en acht maanden oud en bovendien wordt elk voertuig goed gecontroleerd en schoongemaakt voor elke verhuur. Europcar heeft de schoonmaakprocedures aangescherpt in deze periode door het systematisch gebruiken van ontsmettingsmiddelen. Verdere maatregelen die worden genomen bij de verschillende ophaal- en inleverlocaties zijn onder meer dat de balies na elke klant regelmatig worden ontsmet en ook sleutels worden goed ontsmet en vervolgens aan de klant overhandigd in een gesloten envelop.

    Veel gestelde vragen

    Kan ik met mijn huurauto in alle eu-landen reizen?

    Europcar heeft vooralsnog geen reisbeperkingen voor zijn huurauto’s ingevoerd. Gelieve wel goed de richtlijnen en reisbeperkingen van de lokale overheden op te volgen.

    Kunnen jullie garanderen dat ik niet geïnfecteerd raak tijdens het huren van een voertuig? Zijn er speciale procedures voor het klaarmaken van de voertuigen?

    Wij kunnen garanderen dat elk voertuig goed wordt schoongemaakt voorafgaand aan elke huur. Bovendien heeft Europcar extra reinigingsmaatregelen genomen zoals het ontsmetten van alle contactoppervlakten binnen in het voertuig.

    Hoe verloopt het ophalen en inleveren van het huurvoertuig tijdens covid-19?

    • Slechts één klant per huurauto en maximaal twee klanten in totaal zijn per keer toegestaan in het kantoor van Europcar, met uitzondering van klanten die extra ondersteuning nodig hebben vanwege een verminderde mobiliteit. In dat geval is het volgende van toepassing: 1 klant + 1 begeleider per huurauto.
    • Het is verplicht om 1,5 meter afstand te houden ter bescherming van andere klanten en het personeel van Europcar. Wacht tot u naar voren wordt geroepen om uw benodigde documenten in de daarvoor bestemde doos te doen en stap vervolgens weer naar achteren om de 1,5 meter afstand te bewaren.
    • Houd rekening met een extra vijf minuten wachttijd voor het schoonmaken van de oppervlakten van het voertuig voordat Europcar het voertuig kan controleren en het inleveren kan worden afgerond.
    • Het inleveren van het voertuig verloopt contactloos wat betekent dat de status van het voertuig mondeling wordt bevestigd en op de inleverpapieren zal het volgende staan: “Covid-19 [drop-off] – No signature required” (“Covid-19 [inleveren] – Geen handtekening vereist”).

    Wat gebeurt er met mijn huurvoertuig van europcar als ik geïnfecteerd raak, positief getest word, of als ik in quarantaine moet?

    Mocht u geïnfecteerd raken tijdens de autohuur bij Europcar tijdens het Coronavirus of als u dat vermoeden heeft en u kunt het voertuig niet inleveren, gelieve meteen contact op te nemen met Europcar. Europcar zal dan namelijk het voertuig negen dagen in quarantaine plaatsen zodat het risico op infectie van andere klanten wordt geminimaliseerd. Het voertuig blijft dan wel bij u, maar u hoeft niet te betalen voor deze negen dagen (beginnend vanaf de dag dat u contact heeft opgenomen met Europcar). Gebruik het voertuig tijdens deze periode niet. Let op dat indien u geen contact opneemt met Europcar en u het voertuig niet kunt inleveren, Europcar kosten in rekening kan brengen voor de extra dagen na de inleverdatum.