Overweegt u het huren van een auto in Zuid-Afrika? Of u nu op zoek bent naar een actieve vakantie, een echte strandvakantie, of een vakantie vol culturele hoogtepunten, in Zuid-Afrika kan het allemaal en een huurauto is een fantastische manier om dit veelzijdige land te verkennen. Twijfelt u toch nog een beetje? Lees dan de autohuur beoordelingen in Zuid-Afrika van klanten die u voor gingen op deze pagina eens rustig door om te zien hoe zij het hebben ervaren. Zo boekt u met een goed gevoel!
Al meer dan 60 jaar biedt Auto Europe haar klanten diverse voordelen. Zo bent u bij ons verzekerd van de scherpste tarieven en beste service én kunt u kiezen uit hoogwaardige huurvoertuigen dankzij de betrouwbare samenwerkingen die wij hebben opgebouwd met de beste autoverhuurbedrijven ter wereld. Kies bovendien uit ophaal- en inleverlocaties overal ter wereld, ook in Zuid-Afrika. Kies uit alle grote luchthavens zoals die van Johannesburg en locaties in steden zoals Kaapstad.
" Altijd goed ! "
" Eindafrekening nog niet ontvangen (tol) "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 9
" Uitstekende maatschappij. Enigste probleem is dat je vanuit Belgie naar Duitsland moet bellen. Tip misschien een Whatsapp nummer "
" Uitstekende maatschappij op alle gebied. 1 minpuntje ik had zoals steeds een klasse D voertuig gevraagd maar deze keer was het een beduidend mindere auto dan de vorige keren. Ondanks huur ik volgende keer weer bij First "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Uitstekend "
" Slechte auto, boordcomputer werkte niet, beltoon bij 110km per uur. Enorm windgeruis bij 120km per uur "
prijs-kwaliteitverhouding: 6 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 3
" Al 10-tal keren via Auto Europe gehuurd. Nooit problemen. Goede service. Al blijft oplettendheid geboden bij de verhuurders ter plaatse bij het ophalen. Neem je tijd om alles goed te lezen wat men je aanbied ter ondertekening. "
" Zeer vlotte afhandeling van alle formaliteiten. Goede service . "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 9
" Vlotte afhandeling "
" Geen problemen, vlotte service, goeie wagen. "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 8 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 9
" Hartstikke tevreden ! "
" Goede service ! "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Vlotte aanvraag, snelle verwerking en bevestiging. Goede voorbereiding met informatieve e-mails. In het Nederlands. Dat is een meerwaarde. "
" Vlotte service. Klantvriendelijk. "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 9
" Zeer goed, enkel telefonisch contact via Duitsland is een groot minpunt. "
" Zoals andere keren prima service "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" andere auto dan aangekondigd maar waardig alternatief "
" prima "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 7
" De auto was wel heel beperkt in vermogen, kon met moeite helling op en niet echt geschikt voor Afrikaanse wegen. Dit had vermeld moeten worden "
" Prijs kwaliteit niet echt ok... "
prijs-kwaliteitverhouding: 7 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 9
" No additional comments "
" No additional comments "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 9
" Dissapointed about the hidden costs when returning the car "
" There was just a littlebit of sand on the footmat and I had to pay 450 rand cleaningcost. "
prijs-kwaliteitverhouding: 6 De baliemedewerkers: 7 Service bij het inleveren: 1 Staat van de auto: 9
" Laag verbruik van Toyota auto! "
" Proffesioneel "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" GOED "
" DE WAGEN WERD MIJ VOORGEREDEN MET 2 UUR VERTRAGING. ENKEL NA STERK AANDRINGEN KREEG IK DE WAGEN DIE GERESERVEERD WAS. IK NAM EEN ZERO EXCESS VERZEKERING DIE BANDENSCHADE DEKT. TOEN IK KAPOTTE BAND HAD, BELDE IK NAAR DE ROAD ASSISTANCE DIE ME AANRAADDE EEN NIEUWE BAND TE LATEN STEKEN EN DE FACTUUR BINNEN TE BRENGEN BIJ TERUGGAVE. DAAR WEIGERDE MEN MIJ DE DEKKING EN TERUGBETALING. OOK IN NOVEMBER 2019 WERD DE WAGEN MIJ PAS NA 1 UUR BEZORGD. "
prijs-kwaliteitverhouding: 3 De baliemedewerkers: 2 Service bij het inleveren: 8 Staat van de auto: 5
" Uitstekend "
" Vriendelijk en correct! "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" gemakkelijk en alles was in orde "
" Snel en correct "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Alles is vlot verlopen, alleen het (standaard bij alle verhuurbedrijven) proberen aansmeren van extra verzekeringen wekt wrevel. "
" Alles is vlot verlopen, alleen het (standaard bij alle verhuurbedrijven) proberen aansmeren van extra verzekeringen wekt wrevel. "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Duidelijke informatie "
" Goede service, vriendelijk personeel! "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 10
" ALWAYS BEST DEALS "
" GOOD SERVICE, CORRECT. ONLY REMARK IS THAT I HAD TO WAIT FOR 1 HOUR FOR MY CAR TO ARRIVE. "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Goed telefonisch onderhoud alleen blijkbaar niet mogelijk in het Nederlands ondanks dat deze mogelijkheid aangeboden wordt "
" zeer trage baliemedewerkers, stempel voor doortocht naar Lesotho was zoek en na lang zoeken was er geen inkt meer, gelukkig werd het document nooit gevraagd aan de grens van Lesotho maar wel 1500 rand aangerekend Auto werd boordevol diesel afgeleverd, getankt juist voor afgifte toch nog 70 rand aangerekend voor bijvulkosten "
prijs-kwaliteitverhouding: 7 De baliemedewerkers: 6 Service bij het inleveren: 8 Staat van de auto: 8
" Geen bemerkingen. "
" Algemeen goede staat, wel veel (kleine) beschadigingen. Interieur, vooral voorruit, onvoldoende gepoetst! "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 7 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 7
" Nieuwe staat helemaal niets op aan te merken een plezier om mee te rijden . "
" Top "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 8 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 10
" in dit geval dan First Car? Idem "
" We hadden betaald voor een Ford Tourneo of gelijkwaardig alternatief. Dit omdat we goeie zetels en ruimte voor bagage nodig hadden voor 5 personen. 2 van de 5 mannen groter dan 1,90m. Eens ter plaatse bleek er geen Tourneo meer te zijn, dus kregen we volgens de mensen van First Car Johannesburg een waardig alternatief, namelijk de Toyota Avanza. In mijn bescheiden mening een shit auto voor 5 personen en geen waardig alternatief. Ik heb dat ook duidelijk te kennen gegeven. Er werd niet meegewerkt door uw medewerkers. Mijn 4 kompanen waren te moe van de vlucht en wilden het zo laten. Daar heb ik me dan maar bij neergelegd. Geen van ons vijven was tevreden van de auto voor ons gebruik. Op zich is de Toyota natuurlijk wel ok. Conclusie: dit hadden we niet gevraagd, we kunnen daarom ook niemand jullie diensten aanbevelen. "
prijs-kwaliteitverhouding: 4 De baliemedewerkers: 3 Service bij het inleveren: 7 Staat van de auto: 9
" ik boek al jaren bij AE maar nu vond ik er toch nog een betere, had voertuigen ter beschikking waar jullie er geen hadden, raar maar waar "
" zeer vriendelijke en vlotte dame aan de receptie werkte alles vlot af en liet tekenen zonder doorlezen. Ik weet dus niet wat erin de overeenkomst stond. Hopelijk geen erg. Wel een van de beste auto's ooit gehuurd deze Huyndai, de vorige Renault Stepway was een ramp "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Prima! "
" We hadden een GPS gereserveerd in Lanseria (Johannesburg) en deze was niet beschikbaar. We zijn dezr een uur verder moeten gaan ophalen in een heel gevaarlijke buurt. Verder alles prima! "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 8 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" De bestelling was perfect. Er werd zelfs rechtstreeks gebeld met mij om alles perfect in orde te brengen. Zeer goede service. "
" De voucher om de grens naar Swaziland over te steken waren ze totaal vergeten. Ze zeiden dat ik dit niet gemeld had tot ik uw voucher onder hun neus duwde waar het duidelijk op stond. Om dit te bekomen moest ik tijdens mijn verlof een halve dag, een bestelde safari, 200km, extra benzine opofferen omdat ze het niet wilden in orde brengen. In Richards Bay zei de dame dat dit allemaal via mail kon geregeld worden. In Durban weigerden ze deze oplossing. Dit moest je hebben om de grens over Te steken terwijl ze aan de grens dit document niet eens moesten hebben. Dit is het belachelijke er aan terwijl dit document die 1600Zar kost nutteloos is om de grens over Te steken. Geldklopperij noem ik dat. "
prijs-kwaliteitverhouding: 7 De baliemedewerkers: 3 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Goede website, duidelijke keuzemogelijkheden. Informatie in het Nederlands: uitstekend. "
" Correcte service. "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 8 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 9
" Alles naar behoren! "
" Tevreden.... "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 10
" Positieve ervaring. Heb al verschillende keren geboekt via Auto Europe. Correcte service. "
" Tevreden, maar afspraak om de 3000 rand die we bij afhaling moesten betalen terug te betalen bij terugbrengen voertuig werd niet gehouden. Bedrag werd pas enkele dagen later teruggestort. "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 7 Service bij het inleveren: 6 Staat van de auto: 9
" Alles is goed verlopen tot ik beschuldigingen kreeg dat de gps niet was binnen gebracht. Als ze me daar dan over aanspreken bij het afleveren van de auto en niet achteraf. Dikke fout van First. "
" Eerst melden ze dat de gps ontbreekt bij terugbrengen auto, welke ik volledig ontken. Nu sturen ze me een factuur omdat een accessoire ontbreekt. Ook dit ontken ik ten stelligste. "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 8 Service bij het inleveren: 1 Staat van de auto: 9
" oke "
" ook hier werd brandstof aangerekend ondanks tanken op de luchthaven "
prijs-kwaliteitverhouding: 7 De baliemedewerkers: 8 Service bij het inleveren: 7 Staat van de auto: 8
" huur vaak een wagen via auto europe en steeds weer correcte service "
" vorig jaar ook via bidvest gehuurd nu ook weer zeer tevreden "
prijs-kwaliteitverhouding: 9 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 8
" duidelijke service "
" Vind het spijtig dat er nog brandstof wordt aangerekend (7/8) waarbij er juist voor de aflevering de tank werd vol gedaan. "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 6 Service bij het inleveren: 6 Staat van de auto: 10
" Ik vind dat bij inbraak in de wagen dat Hertz meer kan doen dan een andere wagen ter beschikking te stellen .We zijn tenslotte een dag verloren om alles in orde te brengen aangifte politie/rijden naar een andere bestemming om andere wagen "
" De ervaring met de auto was zeer goed ,doch ze hebben ingebroken in de auto tijdens onze reis .Hertz heeft wel een andere wagen ter beschikking gesteld maar we moesten 50 km rijden naar George om de wagen zo snel mogelijk te hebben ...de gestolen goederen /tijdsverlies zijn ten onze laste ? "
prijs-kwaliteitverhouding: 8 De baliemedewerkers: 9 Service bij het inleveren: 9 Staat van de auto: 9
" Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de samenwerking met auto europe. Ik kan er eigenlijk niets op aan merken. Ik hoop ook dat dit in de toekomst zo blijft en dan zullen jullie aan ons een tevreden klant hebben. Doe zo verder en nog vele Grtjes. "
" Zeer vriendelijke ontvangst. Vriendelijk personeel. Reeds tweemaal bij jullie een auto gehuurd. In oktober komen we terug naar cape town en dan zullen we ook heel zeker bij jullie een auto huren. Misschien een upgrade voor ons? "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 8
" Aanrader. "
" Alles prima in orde "
prijs-kwaliteitverhouding: 10 De baliemedewerkers: 10 Service bij het inleveren: 10 Staat van de auto: 10
" Minitieus nazicht van de carrosserie en de voorruit bij vertrek. Waarvoor ? Ik had een verzekering met 0 rand excess. Naar de banden is niet gekeken. Heel slechte staat van beide achterbanden. Reservewiel was in nog slechtere staat. We hebben dit doorgegeven per telefoon aan Bidvest en ze hebben ons teruggebeld dat we de wagen mochten wisselen maar daarvoor moesten we wel 200 km heen en 200 km terugrijden. Daarvoor hebben we bedankt. We hebben onze reis verdergezet met het reservewiel in de auto ipv onder de auto. Op het einde van de reis hebben we de auto ingeleverd op de luchthaven met .... een leeglopende achterband. "
" Helaas hebben wij een slechte ervaring gehad. We reden in het midden van een dierenpark plat. We wilden het vreservewielver vanonder de auto galen maar dit bleek onmogelijk doordat de bout vastgeroest was. Wij hebben moeten wachten totdat een ranger ter hulp kwam. Ook hij kon eerst niets doen want de vijs was niet los te krijgen. Uiteindelijk kwam een ander personeelslid om de vijs door te knippen met een grote metaalschaar. eindelijk kwam het reservewiel er onderuit maar toen bleek deze ook plat te staan. Dus 2 platte banden. De ranger is met onze banden naar de werkplaats gereden om ze te repareren en op te blazen. Toch nog even vermelden dat dit voorviel in een dierenpark tussen leeuwen, olifanten,hyena's enz. Mocht iemand dit ooit een nagezien hebben dan hadden wij een mooie vakantiedag gehad, nu hebben wij een hele dag op stap geweest voor niets te zien en een hele hoop frustratie. Toch ook nog een dikke dankjewel voor die ranger van het Hluhluwepark. "
prijs-kwaliteitverhouding: 5 De baliemedewerkers: 8 Service bij het inleveren: 6 Staat van de auto: 4
" ik heb u telefonisch willen contacteren bij thuiskomst Ondanks onze volledige verzekering van de wagen, we hebben een platte band gehad en Hertz opgebeld in Oudtshoorn waar we het antwoord kregen dat we mochten doorrijden met de vervang band , waardoor we de ganse rit ( richting Kaapstad ) met een technisch niet in orde auto moesten rijden, bij aankomst thuis blijkt zelfs dat er ons een kost van 2661.10 RAND aangerekend is , ik heb donderdag 10/01 gemaild naar cust.relations@hertz.co.za maar heb daar tot nu toe nog niets van gehoord , zeer spijtige ervaring als je weet dat we de wagen zo lang hebben gehuurd met een all-in verzekering en er ons geen vervangwagen werd aangeboden maar wel een zeer dure onkost onterecht bij thuiskomst "
" Er was een zeer lange wachttijd in Port Elizabeth tot we onze wagen kregen er was iemand bezig met ons en plots begon ze met iemand anders te bedienen waardoor wij daar pas als laatste maar verder bediend werden Zeer spijtig dat er geen vervangwagen werd gegeven aan ons ondanks dat we een volledige verzekering hadden en een platte band we hebben u opgebeld op vrijdag 28/12 in Oudtshoorn waar we antwoord kregen dat we verder moesten rijden met een technisch niet in orde auto de auto heeft onze verdere rit constant zitten piepen en de lichten binnenin gingen telkens aan en uit, de deuren wilden dan niet meer sluiten we hebben 10/01 gemaild naar cust.relations@hertz.co.za maar nog steeds niet gehoord we willen de 2661.10 R niet betalen "
" Alles is prima verlopen, maar de Avis/Budget zaak was in Nelspruit, Zuid Afrika (al een tijdje) verhuisd en we hadden dus niet het juiste adres om de wagen op te halen - maar geen probleem, de zeer behulpzame taxi-man was op de hoogte. "
" Goed en vriendelijk verder geholpen bij de twee telefoontjes. "
" Bij aankomst heel lang moeten wachten, ook al was er maar 1 persoon voor ons. Baliemedewerker was onvriendelijk en zelfs onbeleefd. Hadden wagen voor afgifte terug volgetankt, toch hebben ze er nog ongeveer 3 liter voor aangerekend, omdat ze willen dat het tot aan de dop gevuld is (en niet enkel tot wanneer de pomp afspringt). Muggenzifterij. Toch neutrale beoordeling omwille van de prijs. "
" Betrouwbaar bedrijf, handige website, goede prijsstellling en flexibele voorwaarden. "
" Recente, goed onderhouden wagen. "
" Alles is correct verlopen. Misschien toch nog iets duidelijker vermelden wat nu we of niet is inbegrepen in de verzekeringen. Blijkbaar zijn bij een zero risk verzekering de banden en de ramen niet inbegrepen ??? "
" De voorbanden van auto die ik meekreeg in Johannesburg waren zo goed als versleten en de druk op alle banden was maar 1.5 bar. Daardoor heb ik een klapband opgelopen. Bij afleveren in Kaapstad kon men mij dit niet vergoeden omdat de auto ini Johnnesbug werd afgeleverd. Enkel de One-Way fee heeft men laten vallen. "