Auto Europe

  • BELGIË
  • NL
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    INFORMATIE BLIJVEND EIGEN RISICO

    Wereldwijde autohuur
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Wereldwijde autohuur

    Restitutie van het Blijvend eigen risico met Super Cover | Geen blijvend eigen risico | Geen blijvend eigen risico met Super Breakdown Cover | Veelgestelde vragen

    Sluit een aanvullende dekking af via Auto Europe

    Om ervoor te zorgen dat u tijdens uw autohuur veilig op reis bent kunt u via Auto Europe kiezen uit een aantal producten waarmee u het eigen risico af kunt kopen. U kunt dus de optie nemen die het beste bij u en uw situatie past: Restitutie van het blijvend eigen risico met Super Cover, Geen blijvend eigen risico, Geen blijvend eigen risico met Super Breakdown Cover. Deze producten zijn niet altijd op alle locaties beschikbaar. U kunt onze zoekmachine gebruiken om na te gaan welke producten wel beschikbaar zijn op uw bestemming.

    Let op: het aanbod van deze pakketten verschilt per bestemming, verhuurbedrijf en auto categorie.

    Wat betekent eigen risico?

    Het eigen risico is een bepaald bedrag waar de klant verantwoordelijk voor is in geval van schade aan of diefstal van de auto gedurende de huurperiode. Uw eigen risico is bijvoorbeeld €400,- terwijl de schade aan de auto €600,- is. In dit geval bent u verantwoordelijk voor maximaal €400,-. Hoe hoog het eigen risico is hangt af van het lokale verhuurbedrijf en de categorie van de huurauto. Het is tevens zo dat het per pakket en per verhuurbedrijf verschilt welke zaken gedekt worden. Bij het ophalen van de huurauto wordt er een borg op de creditcard van de hoofdbestuurder geblokkeerd. Deze borg is ter hoogte van het eigen risico. Hoeveel het eigen risico is en welke uitzonderingen van toepassing zijn leest u in de "Algemene Voorwaarden" in het betaalscherm in onze zoekmachine, evenals op de voucher die wij u ter bevestiging toesturen.

    Hieronder vindt u een overzicht van de vier verschillende pakketten.

    Restitutie van het Blijvend eigen risico met Super Cover

    Restitutie van het blijvend eigen risico met Super Cover is een service die wordt aangeboden door Auto Europe. Indien u deze service aan uw boeking heeft toegevoegd kunt u in geval van schade aan de huurauto een claim indienen bij Auto Europe om het betaalde eigen risico terug te krijgen. In eerste instantie dient u zelf de kosten aan het lokale verhuurbedrijf te betalen. Nadien kunt u bij Auto Europe restitutie aanvragen. Om deze reden noemen we deze service Restitutie van het blijvend eigen risico. Wat ook is inbegrepen is een dekking voor banden, glas, dak en de onderzijde van de auto en meer. Deze zaken worden op dezelfde manier gedekt als het eigen risico: u betaalt in eerste instantie het desbetreffende bedrag aan het lokale verhuurbedrijf, en u kunt nadien Auto Europe om restitutie vragen. Alvorens Auto Europe tot restitutie over kan gaan dient de klant enkele documenten te overleggen.

    In sommige gevallen is Restitutie van het Blijvend eigen risico met Super Cover bij de prijs inbegrepen.

    Restitutie van het Blijvend eigen risico met Super Cover

    Geen blijvend eigen risico

    Geen blijvend eigen risico wordt u aangeboden door het lokale verhuurbedrijf en kunt u via onze website aan uw boeking toevoegen. Geen blijvend eigen risico betekent dat u als klant geen eigen risico heeft, afgezien van de zaken die niet vallen onder deze dekking. Dit zijn glas, banden, onderzijde, het dak en meer. De volledige lijst vindt u wederom in de "Algemene Voorwaarden".

    Geen blijvend eigen risico met Super Breakdown Cover

    Auto Europe biedt Super Breakdown Cover aan in de USA als een upgrade voor het product Geen blijvend eigen risico, en dekt dan ook bepaalde zaken die anders niet gedekt zijn. Als er zaken beschadigt zijn die niet onder Geen blijvend eigen risico vallen (gewoonlijk zijn dit banden, onderzijde, glas en het dak) moet de klant deze kosten eerst betalen alvorens er een claim voor restitutie bij Auto Europe kan worden ingediend. Om deze restitutie te ontvangen dient de klant Auto Europe enkele belangrijke documenten toe te sturen.

    U kunt kiezen voor een boeking inclusief Geen blijvend eigen risico met Super Breakdown Cover.

    Super Breakdown Cover

    Veelgestelde vragen

    Waarom is het beter om mijn eigen risico af te kopen bij Auto Europe in plaats van een aanvullende dekking af te sluiten bij het lokale verhuurbedrijf?

    De producten die Auto Europe biedt, Restitutie van het blijvend eigen risico en Super Cover, zijn meestal een stuk voordeliger dan de producten die lokaal worden aangeboden. Daarbij kan de klant onze services online boeken en hoeft u niet te wachten tot het moment van ophalen om een aanvullende dekking af te sluiten.

    Ik heb al één van de producten van Auto Europe. Moet ik nog steeds een borg achterlaten voor de huurauto?

    Ja, want de producten van Auto Europe werken op basis van restitutie. Om deze reden is de hoofdbestuurder verplicht om een borg achter te laten. Indien er schade is wordt het eigen risico door de klant aan het verhuurbedrijf betaalt die achteraf het betaalde bedrag op Auto Europe kan verhalen.

    De medewerker van het lokale verhuurbedrijf zegt dat ik alsnog een aanvullende dekking bij hen af moet sluiten, terwijl ik mijn eigen risico al heb afgekocht bij Auto Europe. Klopt het dat ik deze aanvullende dekking moet nemen?

    Nee, u bent niet verplicht om een aanvullende dekking bij het lokale verhuurbedrijf af te sluiten. Echter, indien de hoofdbestuurder geen creditcard bij zich heeft die op zijn of haar naam staat kan er geen borg worden achtergelaten en kan de huurauto niet mee worden gegeven, tenzij er een aanvullende dekking wordt afgesloten. Vergeet daarom nooit uw creditcard mee te nemen om deze extra kosten te vermijden.

    Hoe kan ik aanspraak maken op restitutie van Auto Europe?

    Een volledige uitleg omtrent deze procedure vindt u in de "Algemene Voorwaarden". Deze vindt u onderaan het betalingsscherm. Belangrijk in deze procedure is dat u bij schade contact dient op te nemen met de politie voor een officieel rapport van het incident.

    Ik wil een product van Auto Europe toevoegen aan mijn boeking maar dit is niet mogelijk. Wat moet ik doen?

    Onze producten zijn op bepaalde locaties en voor bepaalde auto's beschikbaar. Indien het product beschikbaar is dan kunt u het boeken via onze website.