Auto Europe

  • BELGIË
  • NL
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    GEEN BLIJVEND EIGEN RISICO BIJ AUTO EUROPE

    Wereldwijde autohuur
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Wereldwijde autohuur

    Geen blijvend eigen risico - wat houdt dat in voor mijn huurauto reservering?

    Wanneer uw auto beschadigd of gestolen wordt tijdens uw huurperiode, verwijst "eigen risico" naar het bedrag wat u in dat geval zelf moet betalen. Hoe hoog dit bedrag is hangt af van de de geschatte kosten in geval van schade of diefstal, en zal specifiek worden aangeduid in de huurvoorwaarden tijdens het boekingsproces. Verdere factoren die de hoogte van het eigen risico bedrag beïnvloeden zijn de gekozen autocategorie alsmede van het beleid van de lokale verhuurpartner.

    U wilt op nummer zeker gaan en vermijden op deze blijvend eigen risico kosten te blijven zitten? Dat kan als u een huurauto via Auto Europe reserveert. Wij hebben daarvoor een dekkingsoptie ontwikkeld, die u al tijdens het boekingsproces aan uw boeking kunt toevoegen. Deze dekkingsoptie "Geen blijvend eigen risico" kunt u per simpele muisklik toevoegen aan uw boeking bij ons. Verhuurbedrijven bieden deze mogelijkheid ook ter plaatse aan, echter spaart u tijd als u dit van tevoren bij ons boekt.

    Let op: deze dekkingsoptie van geen blijvend eigen risico heeft betrekking op specifieke vormen van schade. Het is mogelijk dat specifieke onderdelen van de auto zoals banden, dak, onderkant, glas en wielen eventueel hiervan zijn uitgesloten. Als deze onderdelen van schade betroffen zijn, zult u daarvoor aansprakelijk gesteld worden en zult u deze kosten moeten betalen.

    Uitleg over Geen blijvend eigen risico en reserveringen in de USA

    De optie "geen blijvend eigen risico" is bij boekingen in de USA bij alle huurauto's standaard inbegrepen in de basisprijs. Meestal is bij deze basisprijs bij de meeste verhuurpartners een uitgebreidere dekking inbegrepen. Deze dekt dan veelal ook schade aan de banden, ruiten, onderzijde en het dak van de huurauto af. Als u kiest voor AVIS of Budget als verhuurpartner, dan heeft deze optie Geen blijvend eigen risico betrekking op schade aan de carrosserie, plus een restitutie van het eigen risico bij schade aan ruiten en banden. Aangezien de voorwaarden per verhuurder en autocategorie kunnen variëren raden wij u aan goed te lezen, wat er in de voorwaarden staat van de huurauto aanbieding die u uitkiest.

    Is u dat nog niet zorgeloos genoeg, lees dan verder. Voor klanten die werkelijk volledig onbezorgd in de USA willen reizen, biedt Auto Europe onder de naam "Super Breakdown Cover" nog een specifieke dekkingsoptie aan die u aan uw reservering kunt toevoegen. Boven de reeds genoemde voordelen van geen bijvend eigen risico bieden wij met dit product "Geen blijvend eigen risico met Super Breakdown Cover" nog meer zekerheid en dekking, en in geval van schade zult u de volgende kosten vergoed krijgen:

    • Kosten credticard (tot max. €150)
    • Administratiekosten (tot max. €150)
    • Kosten afsleepdienst
    • Schade aan de onderzijde, dak, banden, ruiten, en wielen
    • Schade aan extra materiaal (GPS, kinderstoeltje enz..).

    Wilt u een schadeclaim indienen? Daarvoor moet u eerst het verschuldigde bedrag aan de verhuurpartner betalen, en vervolgens bij Auto Europe dit geld terugclaimen. In geval van een schadeclaim bij Auto Europe is het belangrijk dat u alle relevante documenten bijvoegt, zodat wij de betreffende vergoeding zo snel mogelijk aan u kunnen uitkeren.

    U had een ongeval - of uw huurauto is gestolen! Wat nu?

    Wat te doen in geval van een ongeluk?Mocht u onverhoopt bij een een verkeersongeval betrokken raken, of is uw huurauto beschadigd of gestolen - het devies is: Blijf kalm en raak niet in paniek. In alle gevallen is Auto Europe er voor u om u bij te staan met hulp en advies. Voor een snelle hulpverlening en een vlotte afwikkeling van uw claim moet u s.v.p. de volgende stappen maken:

    • Contacteer de plaatselijke politie:
      Indien u betrokken bent bij een ongeval met derden is een officieel politiebericht plicht. De details van deze derde partij moeten hierin ook zijn opgenomen.Het is erg belangrijk dat u dit politiebericht in uw bezit te krijgt, ongeacht de ernst van de schade, of als het voertuig is gestolen.
    • Contacteer het verhuurbedrijf:
      U moet het verhuurbedrijf binnen 24 na de gebeurtenis op de hoogte brengen. Contactgegevens van uw autoverhuurbedrijf vindt u terug in uw contract en op uw voucher.
    • Neem foto's en/of video opnames:
      Als u de kans heeft, foto's en/of video opnames van de schade te maken, dan ist dat voor een goede bewijsvoering uiteraard zeer aan te bevelen.
    • Vul het schade- / ongevallenformulier van het verhuurbedrijf in:
      Na afloop van uw huurperiode zult u bij het verhuurbedrijfeen schade- of ongevallenformulier moeten invullen en ondertekenen.

    Het verhuurbedrijf ter plaatse dringt erop aan dat ik extra dekking koop - moet ik daaraan toegeven?

    Vaak is aan de medewerkers van verhuurbedrijven ten doel gesteld, klanten extra producten en dienstverleningen te verkopen. De verkoop van extra verzekeringen en dekkingen valt hieronder, zoals vaak bij het oppikken van de auto ter sprake wordt gebracht. De dekkingsmogelijkheden die het personeel van het plaatselijke verhuurbedrijf aanbiedt zijn meestal facultatief. Wanneer u bij het ophalen van uw huurauto dekking aangeboden krijgt om uw eigen risico te elimineren, dan is dat zeer waarschijnlijk niet nodig omdat u dat reeds via uw boeking bij Auto Europe heeft geregeld.

    Misschien krijgt u extra verzekeringen aangeboden, waarmee die onderdelen van de auto die niet in het basispaket van Auto Europe inbegrepen zijn, gedekt zullen zijn. De beslissing om daarvoor lokaal eventueel extra verzekeringen af te sluiten ligt geheel bij u. Wij wijzen u er graag op dat Auto Europe een Super Cover product aanbiedt, welk deze onderdelen dekt. Derhalve raden wij u aan, dit product aan uw boeking toe te voegen als u uw huurauto boekt.

    Heeft u nog vragen over de producten "Geen blijvend eigen risico" en "Restitutie van eigen risico met Super Cover" van Auto Europe? Neem dan contact op met onze reserveringsafdeling onder telefoonnummer +49 89 412 07 250. Wij helpen u graag, uw vakantie zo zorgeloos mogelijk te laten verlopen, en willen u een huurervaring bieden die probleemloos verloopt.