Auto Europe

  • BELGIË
  • NL
  • Neem contact op met onze huurspecialisten

    WAT IS VOLLEDIGE SCHADEDEKKING?

    Uitleg over Volledige Schadedekking bij Auto Europe
    Wereldwijde autohuur
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Wereldwijde autohuur

    Volledige Schadedekking - wat houdt deze dekking in?

    Alle klanten van Auto Europe hebben de mogelijkheid te kiezen voor de optie Volledige Schadedekking wanneer ze een huurauto reserveren. Door hiervoor te kiezen beschermt u zichzelf als het autoverhuurbedrijf u in geval van schade aan of diefstal van het gehuurde voertuig het eigen risico bedrag verrekent. Door deze dekking te boeken kunt u namelijk het eigen risico bedrag weer op Auto Eruope verhalen, nadat u dit aan het verhuurbedrijf heeft moeten betalen. Hoe het werkt, is eenvoudig. U moet allereerst het eigen risico bedrag aan de verhuurpartner in kwestie betalen. Vervolgens neemt u met ons contact op, om uw schadeclaim in te dienen. Wanneer u een claim indient, is het bijzonder belangrijk dat u alle relevantie documenten bij de hand heeft om een spoedige afhandeling van uw claim te bevorderen. Onze Volledige Schadedekking dekt de volgende zaken af:

    • Beschadiging van de carrosserie, incl. sloten, velgen, dak, onderkant, enz..
    • Glasschade incl. beschadiging van de voorruit, raampjes enz..
    • Beschadigde wielen en banden.
    • Administratiekosten die evtl. worden berekend, worden vergoed.
    • Autosleutels - raken deze kwijt of beschadigd, zijn de kosten hiervoor gedekt.

    U had een ongeval met uw huurauto of deze is gestolen - wat nu?

    U had een ongeval met uw huurauto,of u heeft het gehuurde voertuig beschadigd, of deze is gestolen? Nu het zaak kalm te blijven en de volgende stappen te nemen:

    • Contacteer de politie:
      Zowel voor het geval dat de auto gestolen is, als voor schade, als voor een ongeluk met derden: neem in elk geval contact op met de en laat een officieel politiebericht opstellen. Let erop dat de gegevens van derden ook volledig zijn vermeld, zodat het rapport als bewijsmateriaal kan dienen.
    • Contacteer de autoverhuurder:
      De contactgegevens van het verhuurbedrijf staan op uw voucher en in uw contract. Het is belangrijk binnen 24 uur na het incident uw verhuurbedrijf daarover in te lichten.
    • Maak foto's/video's:
      Het is raadzaam zoveel mogelijk foto's en video's als mogelijk te maken in het kader van de bewijsvoering.
    • Vul bij de verhuurder een ongevallen- of schadeformulier in:
      Zodra de huurperiode afgelopen is, moet u het verhuurbedrijf een schade-/ of ongevallenformulier invullen en ondertekenen.

    Heeft u hulp nodig, aarzel dan niet ons te contacteren. Auto Europe staat graag voor u klaar in dergelijke situaties.

    Geld terugvorderen van Auto Europe - hoe gaat dat in zijn werk?

    Uiterlijk binnen 90 dagen na het incident moet uw claim bij ons ingediend zijn, als u bij uw reservering had gekozen voor de dekkingsoptie Volledige Schadedekking. Allereerst moet u ons customer service formulier invullen, alsmede het restitutieformulier, en deze aan ons terugsturen samen met de volgende documenten:

    • Originele Auto Europe voucher
    • Ondertekend exemplaar van de autohuurovereenkomst met het verhuurbedrijf
    • Politiebericht
    • Ongevallenformulier van het verhuurbedrijf
    • Betaaloverzicht creditcard – waarin duidelijk zichtbaar is hoeveel de verhuurder u in rekening heeft gesteld
    • De eindafrekening
    • De rekening van de reparatie
    • Alle betreffende foto's en/of video's
    • Contactgegevens van alle betrokken partijen